H υπερθέρμανση του πλανήτη είναι αληθινό φαινόμενο, οπότε είναι μια καλή ιδέα να αρχίσει να γίνεται κάτι γι' αυτό. Οι μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σίγουρα είναι κάτι, όμως για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής πρέπει να γίνει ένα πιο ρεαλιστικό και οργανωμένο πρόγραμμα, όπως η ελεγχόμενη απελευθέρωση αερολυμάτων στην ατμόσφαιρα.
Ενώ η απελευθέρωση αερολυμάτων στην ανώτερη ατμόσφαιρα ακούγεται σαν κάτι κακό (και μπορεί μακροπρόθεσμα να είναι), ξέρουμε ότι είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την ψύξη του πλανήτη σε σύντομο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, το 1991 η έκρηξη του ηφαιστείου στο Μt. Pinatubo απελευθέρωσε περίπου 20 μεγατόνους διοξειδίου του θείου στην ανώτερη ατμόσφαιρα, κάτι που μείωσε της μέσες θερμοκρασίες του καλοκαιριού στην Βόρεια Ευρώπη κατά περίπου τέσσερις βαθμούς Fahrneheit.
Μια πρόσφατη μελέτη στο Environmental Research Letters παρουσίασε εναλλακτικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να γίνει αυτό από ανθρώπους, χωρίς να χρειάζεται να εκραγεί ένα πραγματικό ηφαίστειο, και υπάρχουν ένα σωρό ιδέες που δείχνουν πως αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει με ένα εφικτό ποσό τα επόμενα χρόνια. Εδώ είναι μερικές από τις ιδέες, που βασίζονται στην απελευθέρωση μεγατόνων αερολυμάτων σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο:
Παλιά Αεροπλάνα
Με τροποποίηση του στόλου των Boeing 747 για την πτήση σε υψηλό υψόμετρο και την απελευθέρωση αερολυμάτων θα κόστιζε μόλις 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ανά έτος. Έχουμε ανάγκη μόνο 14 από αυτά, και θα μπορούσαμε να αγοράσουμε μεταχειρισμένα, σχετικά πιο φθηνά. Ωστόσο, πετούν μάξιμουμ σε περίπου 45.000 πόδια. Μεγαλύτερο υψόμετρο (έως 65.000 πόδια) θα απαιτούσε ένα στόλο από 28 υπερηχητικά βομβαρδιστικά Β-1 με κόστος περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και για το εξαιρετικά υψηλό υψόμετρο, θα πρέπει να δαπανηθούν $ 8,4 δισεκατομμύρια σε 133 F-15 που θα μπορούσε να ανέβουν μέχρι και 85.000 πόδια.
Νέα Αεροπλάνα
Για την πιο αποτελεσματική απελευθέρωση αερολυμάτων σε μεγάλο υψόμετρο, μια άλλη επιλογή θα ήταν ένα νέο, ειδικά διαμορφωμένο αεροσκάφος. Το εκτιμώμενο κόστος για ένα αεροσκάφος ικανό να απελευθερώνει πέντε μεγατόνους αερολυμάτων στα 100.000 πόδια θα είναι λίγο κάτω από $10 δισεκατομμύρια, αλλά μπορεί να μεταφέρει πολύ περισσότερο φορτίο σε ένα πολύ μεγαλύτερο υψόμετρο από τα σημερινά αεροσκάφη, κάνοντας το ιδανικό για μια πιο αποτελεσματική δουλειά.
Αερόπλοια
Για ανύψωση μεγάλου φορτίου και μεγάλη διάρκεια εργασιών, ένας καλός τρόπος θα μπορούσε να είναι τα αερόπλοια. Τα υβριδικά αερόπλοια που χρησιμοποιούν ήλιο, μπορούν να μεταφέρουν έναν μεγατόνο αερολυμάτων ανά έτος στα 100.000 πόδια και θα κόστιζαν περίπου $ 2 δισ. ευρώ ετησίως.
Ανεμόπτερα Rocket
Τα Rocket είναι ένας προφανής τρόπος για να φτάσετε σε μεγάλο υψόμετρο, και οι ερευνητές έριξαν μια ματιά σε ένα πρωτότυπο όχημα που θα χρησιμοποιήσει "πυραύλους και κινητήρες για την ενίσχυση ενός οχήματος μεταφοράς φορτίου σε υψόμετρο. Στην απογείωση, τα φτερά έχουν αναπτυχθεί, έτσι ώστε να μπορέσει να γλιστρήσει σε υψόμετρο και να απελευθερώσει το φορτίο. Μόλις ολοκληρωθεί η διασπορά, τα φτερά κλείνουν, ώστε να μπορέσει να κατέβει γρήγορα." Καλή ιδέα, αλλά θα ήταν περίπου εκατό φορές πιο ακριβή από ό, τι ένα λιγότερο εξωτικό σύστημα, αφού το κόστος εκτιμάται σε 390 δισεκατομμύρια δολαρίων ετησίως.
Όπλα
Ναι, τα όπλα. Γιατί δεν πυροβολούν αερολύματα στην ατμόσφαιρα, τα οποία να συσκευάζονται μέσα σε βλήματα πυροβολικού, με ένα ναυτικό όπλο 16'' Mark 7 ενός θωρηκτού; Ακούγεται διασκεδαστικό, αλλά το συνολικό κόστος θα είναι περίπου $ 140 δισεκατομμύρια, ή 20 δισεκατομμύρια , εάν τα όπλα έχουν εκσυγχρονιστεί και εκπυρσοκροτούν με την χρήση ηλεκτρομαγνητισμού. Επίσης, η μελέτη σημειώνει ότι «αυτές οι νέες οπλικές τεχνολογίες είναι απίθανο να είναι διαθέσιμες για μη στρατιωτικές χρήσεις για αρκετό καιρό ακόμα." Κρίμα.
Μια σωλήνα
Περίεργη ιδέα: παίρνουμε ένα λάστιχο, το επισυνάπτουμε σε ένα μεγάλο μπαλόνι, στέλνουμε το μπαλόνι ψηλά στον αέρα, και στη συνέχεια η αντλία σωλήνα τροφοδοτεί το μπαλόνι με αερολύματα. Δυστυχώς, δεν έχουμε ακόμη τα υλικά που χρειάζονται, έτσι ώστε αυτό να φτάσει στο απαραίτητο υψόμετρο, αλλά μέχρι να κατασκευαστεί μπορεί να κοστίσει από $ 4 μέχρι και $ 10 δισεκατομμύρια.
Αναλυτικά, ο πίνακας με τα προϋπολογιζόμενα κόστη για κάθε μέθοδο:
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η μελέτη αυτή δεν υπολόγισε την αποτελεσματικότητα των μεθόδων αυτών στην τροποποίηση του κλίματος, αλλά μόνο το δυνητικό κόστος. Και πραγματικά, φαίνονται αρκετά φθηνές. Σύμφωνα με τους μελετητές:
Για να θέσουμε αυτά τα έξοδα σε μια προοπτική, το κόστος των ζημιών από την κλιματική αλλαγή ή τον μετριασμό των εκπομπών υπολογίζεται σε 0,2 - 2,5% του παγκόσμιου ΑΕΠ το 2030, κάτι που ισοδυναμεί με περίπου $200B έως $ 2000B ανά έτος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, το κόστος της παροχής μάζας αερολυμάτων στη στρατόσφαιρα είναι λιγότερο από το 1% του ποσού αυτού.
Και πάλι, η ιδανική μέθοδος για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής είναι η αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτίων, αλλά αν δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε και να συνεργαστούμε παγκοσμίως για να το επιτύχουμε, ίσως χρειαστεί να εφαρμοστούν μέθοδοι όπως αυτές που παρουσιάστηκαν παραπάνω για να διατηρήσουμε το περιβάλλον μας σταθερό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου