Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Πως ο Steve Wozniak έγινε η ιδιοφυία που δημιούργησε το PC



Όλοι ξέρετε τον Steve Wozniak. Αν χρησιμοποιείτε υπολογιστή σήμερα, οφείλεται εν μέρει στο ότι αυτός ο άνθρωπος έκανε μερικά φανταστικά πράγματα. Ο Steve είναι εδώ και απαντάει σχετικά με το γιατί ακολούθησε αυτόν τον δρόμο:

    "Μου άρεσαν από νωρίς τα ηλεκτρονικά κιτ με κουμπάκια και βομβητές, αλλά αυτό ήταν ένα ήπιο ξεκίνημα που θα μπορούσε να με οδηγήσει σε άλλες κατευθύνσεις. Η κατεύθυνσή μου σταθεροποιήθηκε στο δημοτικό σχολείο. Δυο απλά έργα, το ένα μια συσκευή ενός φακού, το άλλο μια ηλεκτρόλυση, δεν μου έδειξαν ακόμα ποιο ήταν το πραγματικό μου ενδιαφέρον. Όμως, τότε βρήκα ένα περιοδικό σε ένα ντουλάπι μιας αίθουσας, το οποίο περιέγραφε την δυαδική αρίθμηση, τις λογικές πύλες και τις συσκευές αποθήκευσης.
    Όταν ανακάλυψα ότι ένα 9χρονο παιδί μπορούσε να καταλάβει αυτά τα πράγματα, ήξερα ότι αυτό θα ήταν το πάθος μου για πάντα. Δεν πίστευα ότι υπήρχαν θέσεις εργασίας σε υπολογιστές, αλλά αποφάσισα πως εγώ θα τους αγαπώ σαν χόμπι. Το ενδιαφέρον μου έγινε μεγαλύτερο πολύ αργότερα, όταν ανέλαβα την κατασκευή ενός πομποδέκτη ραδιοκυμάτων (μετά τις σπουδές, για να πάρω την άδειά μου) ενός 10bit δυαδικού αθροιστή, μιας ηλεκτρονικής οθόνης (με 92 φώτα, 92 διακόπτες, τόνους ηλεκτρονόμων, κάποιες διόδους για την λογική), ενός υπολογιστή tic-tac-toe (με περίπου 100 κυκλώματα με τρανζίστορ) κ.ά. . Σε καμία περίπτωση δεν αντέγραψα παλιότερες λογικές η κυκλώματα, κι αυτό με βοήθησε να τα μάθω πολύ καλά.
    Στο γυμνάσιο, έπρεπε να προγραμματίσω έναν υπολογιστή και ανακάλυψα έναν οδηγό χρήσης ενός παλιότερου μικροϋπολογιστή. Χρησιμοποίησα στοιχειώδεις γνώσεις λογικής από το σχολείο και προσπάθησα να μάθω στον εαυτό μου πως σχεδιάζεται ένας υπολογιστής, αν σου έχει δωθεί η αρχιτεκτονική του. Δεν είχα κανένα βιβλίο, σχετικά με το πως γίνεται αυτό. Απλά έκλεισα την πόρτα μου και δούλευα μόνος. Μετά από κάποιες προσπάθειες που έκανα για μήνες, είχα φτιάξει ένα αρκετά καλό σχέδιο με τα τσιπάκια που υπήρχαν τότε.
    Μετά, ξεκίνησα να σχεδιάζω όποιον μικροϋπολογιστή υπήρχε. Θα τους σχεδίαζα ξανά και ξανά. Δεν είχα βιβλία, αλλά ανακάλυψα καλές τεχνικές, γιατί το προσπαθούσα μόνος μου. Τότε κυκλοφόρησε το Data General NOVA, αλλά είχε μια πολύ διαφορετική αρχιτεκτονική, που χρησιμοποιούσε τα μισά τσιπάκια, γιατί σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας όσα τσιπάκια κυκλοφορούσαν και με βάση μια πολύ δομημένη αρχιτεκτονική. Είπα στον πατέρα μου ότι μια μέρα θα ήθελα έναν 4Κ ΝΟVA ( ήταν αρκετός για μια προγραμματιστική γλώσσα), αλλά μου είπε ότι θα μας κόστιζε όσο η προκαταβολή ενός σπιτιού. Το σκέφτηκα καλά, κι έτσι προτίμησα να μετακομίσω σε ένα δικό μου διαμέρισμα.
    Την ημέρα που ανακάλυψα ότι οι μικροεπεξεργαστές έμοιαζαν πολύ με τους μικροϋπολογιστές που σχεδίαζα παλιότερα στο λύκειο, θυμήθηκα τον παλιό μου σκοπό, και ήρθε ξαφνικά στο μυαλό μου η φόρμουλα για έναν προσιτό 4ΚΒ υπολογιστή. Ευτυχώς πέρασα από πολλά στάδια μέχρι να φτάσω εδώ, φτιάχνοντας παιχνίδια γύρω από την τηλεόρασή μου (την μοναδική διαθέσιμη συσκευή εξόδου που είχα), και τερματικά για το Arpanet. Μπορείς να κάνεις πάρα πολλά πράγματα αν αγαπάς τα ηλεκτρονικά και έχεις πολύ μικρές πιθανότητες να αποκτήσεις ποτέ μια κοπέλα ή σύζυγο!"
   

Ο Steve Wozniak απαντάει σε διάφορες ερωτήσεις των αναγνωστών του Gizmodo, στην περιοχή των σχολίων. Πατήστε εδώ:  GIZMODO.COM

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου