Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Μικροσκοπικοί δορυφόροι θα εκπέμπουν σήματα Morse στον νυχτερινό ουρανό




    Ένα μη επανδρωμένο Ιαπωνικό φορτηγό πλοίο κατευθύνθηκε προς το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (International Space Station ISS) αυτή την εβδομάδα, το οποίο μεταφέρει ένα ασυνήθιστο φορτίο. Πέρα από τις τακτικές προμήθεις, το όχημα έχει μερικούς μικρούς δορυφόρους σε σχήμα κύβου, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι να γράφουν μηνύματα σε κώδικα Μορς, και θα είναι ορατοί στον νυχτερινό ουρανό!
    Ένας από τους μικροσκοπικούς δορυφόρους, που είναι γνωστοί ως cubesats, βοηθά τους ερευνητές να δοκιμάσουν τεχνικές οπτικής επικοινωνίας σε δορυφόρους. Οι cubesat θα χρησιμοποιούν LED, και αφού λάμψουν στον ουρανό σαν ένα τεχνητό άστρο, στη συνέχει θα αναβοσβήνουν σε κώδικα Μορς.
    Η ονομασία των cubesat είναι FITSAT-1 και αναπτύχθηκε στην Φουκουόκα της Ιαπωνίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας (Fukuoka Institute of Technology FIT). Ζυγίζει μόλις 1,3kg και είναι εξοπλισμένο με LED 200 Watt υψηλής απόδοσης που θα μετατρέπουν τον κύβο σε έναν διαστημικό φάρο.
    Ο αρχηγός του project Takushi Tanaka, καθηγητής της επιστήμης των υπολογιστών και της μηχανικής στο FIT, αναφέρεται σε συναρπαστικά στοιχεία σχετικά με το project στην ιστοσελίδα του FITSAT-1:


Έρευνα για την Ποπ μουσική




Αν νομίζετε κι εσείς, ότι τα περισσότερα ποπ τραγούδια που παίζονται σήμερα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους και δεν έχουν τίποτα ιδιαίτερο, αποδεικνύεται ότι σας υποστηρίζει και η επιστήμη. Η νεολαία έχει πάρα πολλούς τρόπους πλέον, να ακούει μουσική, όμως φαίνεται κάπως ανούσιο, αν όλα τα τραγούδια μοιάζουν ίδια.

Υπάρχει ένα αρχείο, το οποίο ονομάζεται Million Song Dataset, και αποδεικνύει ότι η τέχνη μπορεί να εξεταστεί σχετικά αντικειμενικά. Το περιεχόμενο κάθε τραγουδιού, σε στίχο και μουσική, μετατρέπεται σε δεδομένα. Αυτό καλύπτει τραγούδια από το 1955 έως το 2010.

Ερευνητές στην Ισπανία, έτρεξαν όλα αυτά τα δεδομένα μέσω αλγορίθμων και κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα:



Όποτε γελάω θα πυροβολάς!



Η Ιαπωνική βιομηχανία Suidobashi κατασκέυασε το μοντέλο Kuratas No.001, μια μηχανική στολή-όχημα με 4 μέτρα ύψος και 4 τόνους βάρος. Σύμφωνα με το demo, που παρουσιάζεται παρακάτω, το Kuratas τρέχει το λειτουργικό σύστημα V-Sido για ρομπότ, με μια εφαρμογή ελέγχου για την κίνηση των χεριών. Υπάρχει επείσης το κέντρο ελέγχου Αφέντη-Σκλάβου, με το οποίο μπορείς να το χειριστείς από απόσταση με ένα μοντέλο μινιατούρας, σαν βουντού! Κι αν ακόμα κι αυτό δεν σας αρέσει, υπάρχει και η δυνατότητα ελέγχου μέσω iPhone και δικτύου 3G.

Το Kuratas μπορεί να κυλά ( δεν τρέχει, τα πόδια του έχουν ρόδες) με μέγιστη ταχύτητα 10 χλμ/ώρα. Είναι εξοπλισμένο με δύο όπλα: έναν εκτοξευτή Lohas που πετάει νερό και ένα αυτόματο που ρίχνει 6000 σφαίρες BB το λεπτό, όποτε ο οδηγός του χαμογελάει! Δείτε το στο βίντεο:




Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα Kuratas, κοστίζει $1.4 εκατομμύρια και μπορείτε να το προμηθευτείτε από εδώ: Suidobashi Heavy Industries!


Γιατί οι διευθύνσεις e-mail έχουν @



Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα e-mail την τελευταία 20ετία, όμως η ύπαρξη τους πηγαίνει αρκετά χρόνια παλιότερα. Τα πρώτα ίχνη από e-mail χρονολογούνται την δεκαετία του 1960. Σύμφωνα με το Wired, ο μηχανικός υπολογιστών Ray Tomlinson είναι υπεύθυνος για πολλές από τις πρώτες καινοτομίες του ηλεκτρονικού ταχυδρομίου. Μια από αυτές είναι η ύπαρξη του @ στις διευθύνσεις e-mail!

Ποιος είναι, όμως, ο κύριος λόγος για τον οποίο υπάρχει το @;
Είναι ένα σύμβολο, που δεν συγχέεται ποτέ με το πραγματικό όνομα της διεύθυνσης:

"Κοίταξα το πληκτρολόγιο και σκέφτηκα: "Τι μπορώ να επιλέξω που δεν θα πρέπει να συγχέεται με το όνομα", λέει ο Tomlinson. " Εάν υπήρχαν χρήστες που είχαν το σύμβολο @ στο όνομά τους, θα δημιουργούσε πρόβλημα, όμως κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Όλοι χρησιμοποιούν κόμματα, παρενθέσεις και καθέτους. Από τους υπόλοιπους τρεις ή τέσσερις χαρακτήρες το σύμβολο @ μου δημιούργησε την καλύτερη αίσθηση."


Υπάρχουν όμως, και κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:

  • Ο Tomlinson δούλευε για την Bolt Beranek and Newman, εταιρεία μηχανικών με έδρα τη Βοστώνη, η οποία ήταν υπεύθυνη για το hardware και software που χρησιμοποιούσε το ARPAnet στην αρχή. Εδώ, μπόρεσε να αναπτύξει και να προωθήσει τις δικές του καινοτομίες.
  • Το πρώτο δίκτυο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπήρχε το 1961, όπου οι χρήστες μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε έναν απομακρυσμένο διακομιστή (server) και να στείλουν μηνύματα μεταξύ τους. Τα μηνύματα δεν έφευγαν ποτέ από αυτό το μηχάνημα, επομένως οι χρήστες τα έβλεπαν μόνο όταν πραγματοποιούσαν είσοδο στον διακομιστή. Αυτή η διαδικασία ήταν που έπεισε τον Tomlinson να βελτιώσει το πρωτόκολλο.
  • Όταν άρχισε να χρησιμοποιεί το σύστημα διευθύνσεων με το σύμβολο @ ο Tomlinson έπρεπε να το εισάγει και στα υπόλοιπα τμήματα του ARPAnet. Ευτυχώς, υπήρχαν μόνο 12 άλλα sites το 1972.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ιστορία του Tomlinson, και τη συμβολή του στη δημιουργία του συστήματος e-mail, όπως το γνωρίζουμε εμείς σήμερα, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Wired.


Η εξέλιξη της F1 [infographic]

Click για το full size infographic


O Ruf Blacklock έφτιαξε το παρακάτω animation timeline video, και παρουσιάζει στους φανατικούς της Formula 1, τις διάφορες μορφές που έχει πάρει το αμάξωμα από το 1950 μέχρι σήμερα!





Εκτίμηση βάσεων Πολυτεχνείου 2012





ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 2012 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ:  Οι βάσεις του 2012

Το «Έθνος - Παιδεία» πραγματοποίησε μια εκτίμηση για τις βάσεις του 4ου Επιστημονικού Πεδίου Τεχνολογικών Σπουδών για το 2012. Προβλέπεται πτώση στις βάσεις των σχολών του ΕΜΠ, του ΑΠΘ, του ΔΠΘ, των Πολυτεχνείων Πάτρας, Κρήτης και Θεσσαλίας κατά 200-400 μόρια, ενώ σε μερικές περιπτώσεις φτάνει μέχρι και τα 500-600 μόρια. Πιο συγκεκριμένα, για την Σχολή μας και τις σχετικές με το αντικείμενο σχολές προβλέπονται οι παρακάτω αλλαγές:


Λουκέτο σε 150 ΑΕΙ-ΤΕΙ. Συγχωνεύσεις στο ΔΠΘ

«Λουκέτο» σε Πανεπιστήμια και συγχωνεύσεις τμημάτων προβλέπει, μεταξύ άλλων, το σχέδιο «Αθηνά» που προωθεί το υπ. Παιδείας, για την αναμόρφωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα Πανεπιστήμια που εντός του 2013 ενδέχεται να κλείσουν, σύμφωνα με τον σχεδιασμό είναι τα εξής: Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδος, Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, ενώ θα χρειαστεί να συγχωνευθούν σχολές και στα Πανεπιστήμια Πελοποννήσου, Αιγαίου, Θράκης και Θεσσαλίας.

Επιπλέον, στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν τουλάχιστον 150 τμήματα χαμηλής ζήτησης από τους υποψηφίους.

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα σήμερα, λειτουργούν 24 ΑΕΙ σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις και τα τμήματα είναι περίπου 590.

Πολλά εξ αυτών δεν έχουν σαφές γνωστικό αντικείμενο.


Πηγή: ethnos.gr

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

Batman VS Ironman !

Αν ήθελες κι εσύ κάποτε ( ή ακόμα και τώρα! ) να γίνεις ο Batman ή ο Ironman, δες λίγο τα παρακάτω infographic (κλικ για full-size), πάρε μια ιδέα για το πόσο θα σου κοστίσει και ξανασκέψου το!



Ρομπότ κολυμβητής!






O Swumanoid είναι ένας κολυμβητής-ρομπότ που κατασκευάστηκε στο Τόκυο. Προς το παρόν, οι επιδόσεις του είναι τρεις φορές πιο αργές από το παγκόσμιο ρεκόρ στα 100 μ. ελεύθερο, όμως έχει μάθει να κολυμπάει ύπτιο και "πεταλούδα"!





Gamers: Sleeping Dogs, Crysis 3, Baldur's Gate

Sleeping Dogs





Είδος: open world action game (τύπου GTA)
Κατασκευαστής: United Front Games, Square Enix Studios
Σενάριο: Η ιστορία εκτυλίσσεται στο Hong Kong, όπου ο παίκτης διαχειρίζεται τον μυστικό αστυνομικό Wei Shen και πρέπει να αντιμετωπίσεις τους χειρότερους εγκληματίες διεισδύοντας ως έμπιστος στις οργανώσεις τους. Ο παίκτης μπορεί να περιηγηθεί σε ολόκληρο το χάρτη με τη δράση να λαμβάνει χώρα παντού, σε κάθε γωνιά οποιασδήποτε γειτονιάς, είτε σώμα με σώμα είτε με όπλα και αυτοκίνητα, εκμεταλλευόμενος σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να βρει στο περιβάλλον του παιχνιδιού.
Κονσόλα: PC, Xbox 360, PS3
Κυκλοφορία: 17 Αυγούστου



 Crysis 3



Είδος: Όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video, το gameplay θυμίζει αρκετά το Crysis 2, ενώ τα γραφικά (δείτε τα screenshots) θα σας αφήσουν με ανοικτό το στόμα!
Κονσόλα: PC, Xbox 360, PS3
Κυκλοφορία: Φεβρουάριος του 2013


Baldur's Gate: Enhanced Edition





Είδος: RPG
Κατασκευαστής: Overhaul Games
Σενάριο: Η νέα έκδοση έρχεται με ανασχεδιασμένα γραφικά, βελτιωμένο gameplay και τρεις νέους χαρακτήρες (Neera, Rasaad yn Bashir, Dorn Il-Khan) για να “προσλάβετε”, με αποτέλεσμα να έχουν προστεθεί νέες περιοχές, αποστολές και περισσότερες ώρες gameplay. Επίσης, έχει προστεθεί η αρένα The Black Pits όπου αποστολή σας είναι να κερδίσετε και τα 15 levels (+6 ώρες gameplay).
Κονσόλα: PC, Mac, iPad
Κυκλοφορία: 18 Σεπτεμβρίου
Κόστος: $19.99, προπαραγγελία από τώρα έκπτωση $2

SIGHT! Το μέλλον ?




Τον τελευταίο καιρό, έχουν ακουστεί πολλά για τα περίφημα Google Glasses, και την τεχνολογία Augmented Reality.
Βασιζόμενοι σ'αυτή τη λογική οι Eran May-raz και Daniel Lazo, παρουσίασαν την διπλωματική εργασία τους για την Bezaleal Academy of Arts. Η εργασία τους ονομάζεται project Sight και παρουσιάζει όχι γυαλιά, αλλά φακούς επαφής, που χρησιμοποιούν την διαδραστικότητα με το περιβάλλον. Εντυπωσιακό ή τρομακτικό; Θα δείξει στο μέλλον. Προς το παρόν, δείτε το παρακάτω ενδιαφέρον βίντεο:



H πρώτη διάφανη φωτοβολταϊκή κυψέλη!





Ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια κατάφεραν να δημιουργήσουν μια μικρή ελαστική κυψέλη, ικανή να μετατρέπει το ηλιακό φως σε ενέργεια.

Η κυψέλη αυτή είναι ικανή να απορροφά και να μετατρέπει μόνο την υπέρυθρη ακτινοβολία σε ηλεκτρικό ρεύμα με αποτελεσματικότητα 4%. Ταυτόχρονα, επειδή απορροφά μόνο την υπέρυθρη ακτινοβολία και όχι το ορατό φως, είναι κατά 66% διάφανη, όχι πλήρως αλλά αρκετά για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε παράθυρα. Επιπροσθέτως, μπορεί να παραχθεί σε μεγάλες ποσότητες με αρκετά χαμηλό κόστος.

Σύμφωνα με μελέτη του επιστημονικού περιοδικού ACS Nano, η τεχνολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πληθώρα εφαρμογών, από ηλεκτρονικές συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα και laptops, ακόμα και σε μεγαλύτερη κλίμακα, σε παράθυρα ή επιφάνειες κτιρίων.

Πολλοί αναρωτιούνται πως ακριβώς με τόσο χαμηλή αποδοτικότητα (το 4% είναι μόνο το 1/3 – 1/4 της απόδοσης που έχουν τα συμβατικά φωτοβολταϊκά) μια τέτοια εφεύρεση θα μπορεί να έχει απήχηση σε μεγάλη κλίμακα. Γεγονός είναι πάντως πως θα περάσουν αρκετά χρόνια προτού δούμε την εφαρμογή των κυψελών αυτών στο εμπόριο, μέχρι τότε ενδέχεται η επιστήμη να έχει προχωρήσει αρκετά στον τομέα αυτό.



Πηγή: techit.gr

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Εκτοξευτής πλαστικών μπουκαλιών RPG-7





Αυτό το καλοκαίρι, το όνειρό σας να γίνετε κομάντος γίνεται πραγματικότητα, χάρις στην Ιαπωνική Εταιρία Marudai Corp. Η εταιρία αυτή, πουλάει στην τιμή των ¥28,350 (296 ευρώ) το PET Bottle Launcher RPG-7 kit. Αυτό περιέχει όλα τα κομμάτια για να φτιάξετε τον δικό σας εκτοξευτή μπουκαλιών.

Μόλις συναρμολογήσεις το RPG-7, γεμίζεις ένα πλαστικό μπουκάλι με νερό, το βάζεις στον εκτοξευτή, γεμίζεις αέρα με μία τρόμπα ποδηλάτου και πατάς τη σκανδάλη. Και τότε, ΜΠΟΥΜ! Το πλαστικό μπουκάλι πετάει στον αέρα, αφήνοντας ένα ίχνος νερού από πίσω του. O RPG-7 έχει ακόμα και ρεαλιστικό ήχο βολής.

Επίσης, το κουτί περιέχει κομμάτια, που μετατρέπουν ένα κοινό πλαστικό μπουκάλι σε πράσινο βλήμα!

Ο PET Bottle Launcher RPG-7 απευθύνεται μόνο σε ενηλίκους.

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

H Διακήρυξη της Ελευθερίας του Ιντερνετ




Εταιρείες, οργανισμοί και απλοί χρήστες του Διαδικτύου από όλο τον κόσμο ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια νέα προσπάθεια να σταματήσουν τις όποιες απόπειρες για λογοκρισία του Internet μέσα από τη συζήτηση και τη διατύπωση των βασικών αρχών που το διέπουν.
Η κίνηση αυτή ακούει στο όνομα ’Διακήρυξη της Ελευθερίας του Διαδικτύου’ και προασπίζεται πέντε βασικές αρχές:

  1. Έκφραση: Όχι στη λογοκρισία του Internet
  2. Πρόσβαση: Πρόωθηση της διεθνούς πρόσβασης σε γρήγορα και οικονομικά δίκτυα
  3. Ελευθερία: Διατήρηση του Διαδικτύου ως ένα ανοιχτό δίκτυο όπου καθένας είναι ελεύθερος να συνθεθεί, να επικοινωνήσει, να διαβάσει, να παρακολουθήσει, να μιλήσει, να ακούσει, να δημιουργήσει και να καινοτομήσει.
  4. Καινοτομία: Προστασία της ελευθερίας για καινοτομία και δημιουργία δίχως να απαιτούνται άδειες. Όχι στο μπλοκάρισμα των νέων τεχνολογιών και την τιμωρία των καινοτόμων για τις πράξεις των χρηστών τους.
  5. Ιδιωτικότητα: Προστασία της ιδιωτικότητας και προάσπιση της δυνατότητας των χρηστών να ελέγχουν το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα και οι συσκευές τους.
Όσοι από εσάς θέλετε να στηρίξετε και να δηλώσετε τη συμμετοχή σας στη Διακήρυξη της Ελευθερίας του Διαδικτύου μπορείτε να το κάνετε από εδώ.



Πηγή: techgear.gr

Η εξέλιξη της Μυγοσκοτώστρας!

Αυτό το πολύ χρήσιμο εργαλείο ανακαλύφθηκε πριν πολλά χρόνια, και χρησιμοποιείται καθημερινά για να απαλλαγείς από τις ενοχλητικές μύγες του καλοκαιριού.

Η πρώτη μορφή της είναι η κλασική πλαστική μυγοσκοτώστρα, που βγαίνει σε διάφορα χρώματα και σχήματα:

Μετά, ήρθε η επιστήμη να ενισχύσει αυτό το όπλο της ανθρωπότητας με ηλεκτρισμό, δίνοντας μας ένα σημαντικό πλεονέκτημα ενάντια στις επιθέσεις των ενοχλητικών εντόμων. Έτσι, προέκυψε η ηλεκτρική μυγοσκοτώστρα:


Σήμερα όμως βρισκόμαστε στο 2012.  Ξεχάστε τις παραδοσιακές, βαρετές μυγοσκοτώστρες, γιατί τώρα ήρθε το νέο πανίσχυρο όπλο ενάντια στις μύγες:


Ο Lorenzo Maggiore δημιούργησε το BugASalt, ένα όπλο που πετάει αλάτι και χρησιμοποιείται για να σκοτώνει έντομα. Το BugASalt είναι στο στάδιο χρηματοδότησης, κι ενώ χρειάζεται 15.000 για να υλοποιηθεί, έχουν συγκεντρωθεί ήδη 62.000 στο IndieGoGo και απομένουν άλλες 45 μέρες χρηματοδότησης.
Το κόστος του όπλου είναι 30 δολλάρια και οι προπαραγγελίες έχουν ήδη αρχίσει. Δείτε το παρακάτω βίντεο!



Οι 5 ομορφότερες φωτογραφίες της Γης σύμφωνα με τη NASA

Οι δορυφόροι Landsat παρακολουθούν την Γη ασταμάτητα τα τελευταία 40 χρόνια. Μέσα σε αυτήν την περίοδο έχουν βγάλει εκατομμύρια υπέροχες φωτογραφίες του πλανήτη μας. Παρακάτω παρουσιάζονται οι 5 πιο όμορφες από αυτές, σύμφωνα με την NASA!

 

5: Lake Eyre Landsat 5 ( 05.08.2006 )




Σ' αυτήν την εικόνα φαίνεται η ρηχή λίμνη Eyre, που βρίσκεται στην έρημο της Νότιας Αυστραλίας. Η λίμνη Eyre είναι η μεγαλύτερη λίμνη της Αυστραλίας, όταν γεμίζει νερό, κάτι που συνέβη όμως μόνο 3 φορές τα τελευταία 150 χρόνια!


4: Algerian Abstract Landsat 5 ( 08.04.1985 )






Οι ανοιχτοκίτρινες λωρίδες μέσα σε ένα μωσαϊκό χρωμάτων, είναι τα στίγματα που αφήνουν οι κορυφές των αμμολόφων, στην περιοχή Erg Iguidi, που εκτείνεται από τη Μαυριτανία μέχρι την Αλγερία στην βορειοδυτική Αφρική. To Erg Iguidi, είναι ένα από τα πολλά τμήματα της Σαχάρας, και οι αμμόλοφοί του μεταβάλλονται συνεχώς από τους ανέμους, και ξεπερνούν πολλές φορές τα 500  μέτρα, τόσο σε πλάτος όσο και ύψος.


3: Meandering Mississippi Landsat 7  ( 28.05.2003 )





Μικρά, θολά σχήματα από πόλεις, χωράφια και λειβάδια που εκτείνονται γύρω από τις στροβιλιζόμενες σπείρες του Μισισιπή, που αποτελεί το μεγαλύτερο σύστημα ποταμών στη Βόρεια Αμερική. Αμέτρητες καμπυλοτές λίμνες συνοδεύουν το ποτάμι, καθώς αυτό ελίσσεται νότια του Memphis, Tennessee, στα σύνορα μεταξύ Arkansas και Mississippi.




2: Yukon Delta Landsat 7  ( 22.09.2002 )





Αμέτρητες μικρές λίμνες, διάσπαρτες στο Yukon Delta στην νοτιοδυτική Αλάσκα. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα δέλτα ποταμών του κόσμου και προστατεύεται ως Εθνικό Καταφύγιο Άγριας Ζωής. Οι ελικοειδείς οδοί του ποταμού, μοιάζουν με αιμοφόρα αγγεία που εκτείνονται πάνω σε ένα όργανο!

 

1: Van Gogh from Space Landsat 7  ( 13.07.2005 )







Στο ύφος της ζωγραφικής του Van Gogh, στο έργο "Starry Night", φαίνεται εδώ η συγκέντρωση φυτοπλαγκτόν μέσα στα σκοτεινά νερά γύρω από το Gotland, ένα σουηδικό νησί στη Βαλτική Θάλασσα. Όταν υπάρχουν βαθιά ρεύματα, μεταφέρονται θρεπτικά συστατικά στην ηλιόλουστη επιφάνεια, όπου τροφοδοτούν την μαζική ανάπτυξη και αναπαραγωγή αυτών των μικροσκοπικών φυτών.


Images by NASA/USGS Landsat. Photo captions by Ellen Gray.

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Αριθμομηχανή στο Google Search




H Google αναβάθμισε την σελίδα της, κι έτσι αν δοκιμάσετε να κάνετε μια αριθμητική πράξη στο πλαίσιο αναζήτησης, εμφανίζεται μια αριθμομηχανή με 34 κουμπιά, που υπολογίζει και ημίτονα, συνημίτονα κλπ.

Τρίτη 24 Ιουλίου 2012

40 χρόνια Atari! [infographic]



Η Αtari ιδρύθηκε στις 27 Ιουνίου 1972 από τους Nolan Bushnell και Ted Dabney, δημιούργησε το πρώτο επιτυχημένο παιχνίδι για συσκευές με κέρματα, το γνωστό σε όλους Pong, καθώς επίσης έχει κυκλοφορήσει την πρώτη παιχνιδοκονσόλα με την ονομασία Atari 2600, η οποία σημείωσε 30 εκατομμύρια πωλήσεις. Η Atari κλείνει 40 χρόνια και παρουσιάζει τα σημαντικότερα γεγονότα της ιστορίας της στο παραπάνω infographic.

Τι έχεις να πεις για αυτό το τηλεκατευθυνόμενο;




    Όταν ακούς για τηλεκατευθυνόμενα, το μυαλό σου πηγαίνει στους τροχούς. Τώρα, όμως, μπορείς να προσθέσεις μηχανικά πλοκάμια, κι έτσι το τηλεκατευθυνόμενό σου να γίνει πιο αποτελεσματικό αλλά και πιο τρομακτικό!

    Το μεταλλικό Vaio 2012, έχει ειδικά προσαρμοσμένα μηχανικά πλοκάμια-πόδια, και κατασκευάστηκε για τον 6ο αγώνα ρομπότ KONDO LAND μετ΄εμποδίων, όπου όχι μόνο κατάφερε να πάρει την δεύτερη θέση, αλλά έγινε και MVP του αγώνα, καθώς έκλεψε τις εντυπώσεις ανάμεσα στα υπόλοιπα ρομπότ.

    Το πλοκάμι του Vaio διαθέτει μεταλλικά εξαρτήματα που δημιουργούν κίνηση "κάμπιας" με 18 βαθμούς ελευθερίας, που του επιτρέπουν να περιστρέφεται, να ξεδιπλώνεται, να γαντζώνεται και να κινείται με διάφορους συνδυασμούς. Αυτό είναι κάτι εντυπωσιακό, αν σκεφτεί κανείς ότι ένα μέσο ρομποτικό πόδι έχει περίπου 6 βαθμούς ελευθερίας. Όλοι αυτοί οι άξονες επιτρέπουν στο Vaio να έχει ένα σωρό διαφορετικές κινήσεις, όπως να σέρνεται και να κυλά, όμως παρ'όλα αυτά δυσκολεύεται να στρίψει, ενώ το δυνατό του σημείο είναι η ευθεία κίνηση με μέγιστη ταχύτητα.

    Μπορεί να μην κατανοείς την χρησιμότητά του στην πράξη ή απλά να προτιμάς την απλή κίνηση πάνω σε τροχούς, όμως κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι αυτό το μικρό "πλασματάκι" προσφέρει μια μοναδική προσέγγιση στον τρόπο κίνησης!






8η η Ελλάδα στις κυβερνοεπιθέσεις




    Η Ελλάδα υπήρξε μία από τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης στοχευμένων κυβερνοαπειλών και διαδικτυακών επιθέσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2012, σύμφωνα με έκθεση της αμερικανικής εταιρείας κυβερνοασφάλειας Symantec.

    Συγκεκριμένα τo Intelligence Report της Symantec Corp. αναφέρει ότι κατά την περίοδο Ιανουαρίος-Ιουνίος 2012 το 3,25% των παγκόσμιων στοχευμένων κυβερνοεπιθέσεων προήλθε από την Ελλάδα (συνολικά 1.025 επιθέσεις). Η χώρα μας μαζί με την Πολωνία (3,26%) ήταν οι κυριότερες ευρωπαϊκές χώρες-πηγές αυτών των επιθέσεων μέσω του Διαδικτύου.

    Η Ελλάδα βρέθηκε στην όγδοη θέση παγκοσμίως ανάμεσα στις χώρες προέλευσης κυβερνοεπιθέσεων, με πρώτες τις ΗΠΑ (31,27% και 9.859 επιθέσεις), ενώ την πρώτη δεκάδα κατά σειρά συμπληρώνουν η Ιαπωνία (17,78%), η Μαλαισία (10,99%), η Κίνα (10,89%), η Ταϊβάν (9,97%), η Σιγκαπούρη (5%), η Βρετανία και το Πακιστάν (από 1%).
    Όσον αφορά τις χώρες-στόχους των επιθέσεων, κατά σειρά οι κυριότερες ήταν οι: ΗΠΑ, Βρετανία, Ιαπωνία, Γαλλία και Αυστραλία.

    Επίσης, μεταξύ άλλων, η έκθεση αναφέρει ότι τον Ιούνιο 2012, το παγκόσμιο ποσοστό spam στην κίνηση των e-mail σημείωσε μείωση 1% σε σχέση με τον Μάιο και διαμορφώθηκε στο 66,8%. Η κυριότερη χώρα προέλευσης των μηνυμάτων spam είναι η Ινδία (15,1%). Περίπου δύο στα τρία μηνύματα spam διεθνώς (ποσοστό 64,3%) τον Ιούνιο αφορούσαν την κατηγορία «σεξ-πορνό» και ακολουθούσαν τα φάρμακα (18,8%) και τα online καζίνο (5,2%).

Το παγκόσμιο ποσοστό ιών κακόβουλου λογισμικού (malware) που διακινούνται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ήταν ένα στα 316 e-mails (0,31%) τον Ιούνιο, εμφανίζοντας οριακή αύξηση από τον Μάιο 2012. Το 27,4% αυτών των ιών περιείχαν συνδέσμους (links) κακόβουλων ιστοσελίδων. Η κυριότερη χώρα προέλευσης αυτών των απειλών είναι η Βρετανία (57%) και ο κυριότερος τομέας-στόχος είναι ο Δημόσιος.


Πηγή: protothema.gr

Μεγάλη αύξηση σημειώνει η διαφήμιση στο Internet




    Διψήφια άνοδο κατέγραψαν τα ποσά που διοχετεύτηκαν σε on line διαφημίσεις στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Εχοντας αύξηση των εσόδων τους από τις διαφημίσεις κατά 12,1%, οι ιστοσελίδες είναι ο μεγάλος κερδισμένος, απορροφώντας μέρος της υποχώρησης που κατέγραψαν κυρίως η τηλεόραση και τα έντυπα.

    Με την παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη να παρουσιάζει συνολική αύξηση κατά 3,1%, η διαδικτυακή προβολή έχει τον τελευταίο χρόνο αλματώδη ανάπτυξη.

    Παγκοσμίως, η τηλεόραση εξακολουθεί να απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που δαπανώνται για διαφήμιση, ενώ τη μεγαλύτερη απώλεια διαφημιστικών εσόδων έχουν για άλλη μια χρονιά τα έντυπα.
    Πλην της Ευρώπης, ισχυρή αυξητική τάση εμφανίζει και η διαφήμιση σε εξωτερικούς χώρους.




Πηγή: protothema.gr

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Στατιστικά για την χρήση του PC




Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσες φορές τη μέρα κάνετε click με το ποντίκι σας ή πόσα περίπου πλήκτρα πατάτε; Ποια είναι τα συχνότερα χρησιμοποιούμενα γράμματα στην αγγλική και την ελληνική γλώσσα; Μήπως πόσες θερμίδες καίτε με μια ώρα πληκτρολόγησης ή πόσες φορές πατιέται συνολικά το ‘Space’ κάθε δευτερόλεπτο σε όλο τον κόσμο;

Αυτά και άλλα πολλά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την πληκτρολόγηση θα βρείτε στο video που ακολουθεί:






Πηγή: techgear.gr

Τελετή ορκωμοσίας των διπλοματούχων της Πολυτεχνικής Σχολής




Ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή 27 Ιουλίου και ώρα 10:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί η επίσημη Τελετή Ορκωμοσίας των Διπλωματούχων όλων των τμημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στο Αμφιθέατρο του συγκροτήματος ΠΡΟΚΑΤ της Πολυτεχνικής Σχολής στην Ξάνθη.

Απο την Γραμματεία της Πολυτεχνικής Σχολής

Πετάς χαρτιά στον κάδο σκουπιδιών και αστοχείς;



Δεν πειράζει. Ξέρουμε όλοι, πως η διαδικασία του να πετάξεις το χαρτί στον κάδο σκουπιδιών και να σιγουρευτείς ότι θα πέσει μέσα είναι πολλές φορές εξαντλητική. Γι'αυτό οι Ιάπωνες είναι εδώ, και παρουσιάζουν τον έξυπνο κάδο Smart Trashbox:



Ο εγκέφαλος καίει περισσότερες θερμίδες όταν σκεφτόμαστε έντονα;



    Όταν αντιμετωπίζεις ένα δύσκολο πρόβλημα στη δουλειά, ή όταν οδηγείς πολύ συγκεντρωμένος υπό δύσκολες συνθήκες, τυχαίνει μετά να νιώθεις έντονη σωματική κούραση. Όμως, αυτή η κούραση οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλος καίει περισσότερες θερμίδες ή σε κάτι άλλο;
Ο Febbis Jabr από το Scientific American αναρωτόμενος, έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για αυτό το φαινόμενο. Αρχικά, αναφέρει, πως το μόνο σίγουρο είναι πως ο εγκέφαλος δουλεύει σκληρά:

"Ενώ ο μέσος ανθρώπινος εγκέφαλος ζυγίζει περίπου 1,4 κιλά, μόνο το 2 τις εκατό του συνολικού σωματικού βάρους, χρειάζεται το 20% του μεταβολικού ρυθμού σε κατάσταση χαλάρωσης ( resting metabolic rate- RMR)- το συνολικό ποσό ενέργειας που καταναλώνει το σώμα σε μια πολύ ξεκούραστη μέρα χωρίς δραστηριότητες. Ο RMR διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και εξαρτάται από το φύλο, την ηλικία, το μέγεθος του σώματος και την κατάσταση υγείας. Αν υποθέσουμε ότι ο μέσος RMR είναι 1300 θερμίδες, τότε ο εγκέφαλος καταναλώνει 260 από αυτές για τις λειτουργίες του. Αυτό αντιστοιχεί σε 10,8 θερμίδες την ώρα, ή 0,18 θερμίδες το λεπτό!"


    Όμως, η δύσκολη ερώτηση είναι, πόσο αλλάζει αυτό όταν σκέφτεσαι πολύ έντονα; Στην πραγματικότητα, δεν είναι εύκολο να δωθεί μια απάντηση και -παρά τα πολλά πειράματα που περιλαμβάνουν διανοητικά τεστ, βιολογικά δείγματα και πειράματα διατροφής- o Jabr δεν έχει καταλήξει σε ένα σίγουρο συμπέρασμα. Αυτό που προκύπτει, όμως, είναι ότι μετά από έντονη σκέψη αλλάζει η συμπεριφορά και η αντίδραση του εγκεφάλου στην πνευματική άσκηση!

   
"Ολοκληρώνοντας ένα δύσκολο σταυρόλεξο ή sudoku ένα Κυριακάτικο πρωί δεν χαλάει συνήθως την ικανότητα συγκέντρωσης για την υπόλοιπη μέρα- βασικά, μερικοί υποστηρίζουν ότι βοηθάει την πνευματική κατάστασή τους. Δηλαδή, άνθρωποι που καθημερινά απολαμβάνουν δραστηριότητες που απαιτούν έντονη σκέψη γλιτώνουν από την πνευματική εξάντληση.

Έντονη πνευματική προσπάθεια για κάτι στο οποίο δεν βρίσκουμε ευχαρίστηση είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσει κούραση. Αν πιστεύεις ότι ένα διαγώνισμα είναι δύσκολο, τότε συνήθως είναι. Μελέτες έχουν δείξει πως κάτι παρόμοιο συμβαίνει όταν οι άνθρωποι γυμνάζονται και παίζουν κάποιο άθλημα: ένα μεγάλο ποσοστό της σωματικής κούρασης είναι μέσα στο κεφάλι μας."
Έτσι, λοιπόν, αν νομίζεις ότι η σκληρή σκέψη σε εξαντλεί και το φαγητό σε κάνει να νιώθεις καλύτερα, δεν οφείλεται στο ότι αναπληρώνεις χαμένες θερμίδες: στην πραγματικότητα, νιώθεις πιο άνετα όταν τρως επειδή σε κάνει να νιώθεις πιο χαρούμενος!


Αποθηκεύοντας passwords στο υποσυνείδητο


    Είναι σχετικά εύκολο να δημιουργήσεις ένα ασφαλές password, μπορείς όμως να το θυμάσαι συνέχεια; Αντί λοιπόν, να το αποθηκεύσεις κάπου για να μην το ξεχνάς, μια ομάδα επιστημόνων ερευνά μια καινούρια ιδέα, σύμφωνα με την οποία μπορείς να αποθηκεύσεις κωδικούς, όχι στην μνήμη, αλλά στο υποσυνείδητό σου.
    Η έρευνα γίνεται από μια ομάδα νευρολόγων και κρυπτογράφων στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Η ομάδα αυτή έχει αναπτύξει ένα σύστημα που χρησιμοποιεί την μνήμη του υποσυνείδητου: όπως μαθαίνεις να κάνεις ποδήλατο, δεν χρειάζεται να καταλάβεις τι συμβαίνει, απλά λειτουργείς αυθόρμητα. Η διαδικασία κατά την οποία αποθηκεύεται ο κωδικός στο υποσυνειδητό σου περιλαμβάνει ένα ειδικά σχεδιασμένο παιχνίδι στον υπολογιστή. Το παιχνίδι αυτό μοιάζει με το Guitar Hero: υπάρχουν έξι κουμπιά- S, D, F , J, K, L- και ο χρήστης πρέπει να πατήσει το αντίστοιχο κουμπί όταν ο κύκλος φτάσει κάτω. Κατά τη διάρκεια μιας τυπικής "προπόνησης" 45 λεπτών, ο χρήστης πατάει περίπου 4000 φορές τα κουμπιά, το 80% των οποίων χρησιμοποιούνται για να του διδάξουν υποσυνείδητα έναν κωδικό 30 χαρακτήρων!
    Πριν ξεκινήσει, το παιχνίδι δημιουργεί μια τυχαία ακολουθία 30 γραμμάτων (αποτελείται από τα γράμματα S, D, F, J, K, L) χωρίς επανάληψη του ίδιου γράμματος συνεχόμενα. Αυτή η ακολουθία δίνεται στον χρήστη 3 φορές στη σειρά και ακολουθούν 18 τυχαίοι χαρακτήρες, έτσι ώστε συνολικά να έχουν περάσει από την οθόνη 108. Αυτό επαναλαμβάνεται πέντε φορές (άρα συνολικά 540 χαρακτήρες), και έπειτα υπάρχει μια σύντομη παύση. Ολόκληρη αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται άλλες έξι φορές (συνολικά 3780 χαρακτήρες).
    Μέχρι αυτό το σημείο, ο κωδικός με τα 30 γράμματα έχει χαρακτεί βαθιά στο υποσυνείδητό σου. Όποτε θέλεις να το επιβεβαιώσεις, απλά παίζεις άλλον ένα γρήγορο γύρο στο παιχνίδι, όπου εμφανίζεται ο κωδικός σου ανάμεσα σε άσχετους χαρακτήρες. Προφανώς, η απόδοσή σου είναι καλύτερη στο σημείο του παιχνιδιού που εμφανίζεται το passward σου, και έτσι μπορείς να το ανακτήσεις!

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το paper που δημοσιεύθηκε εδώ.

 

Timelapse: Η Γη από ψηλά μέσα στη νύχτα







Άλλο ένα timelapse βίντεο, το οποίο δημιουργήθηκε από τον Knate Myers, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες από το Διεθνή Διαστημικό Σταθμό της NASA. Αφού αφαίρεσε τον θόρυβο και επεξεργάστηκε μερικές από αυτές στο Photoshop, δημιούργησε το video με το Sony Vegas.
Δείτε το σε full screen και high definition!

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

V Motion Project: Μετατρέψτε το σώμα σας σε μουσικό μείκτη

Τo Kinect, το σύστημα ανίχνευσης κίνησης της Microsoft για το Xbox 360, βρίσκει εφαρμογές σε πολλούς και διάφορους τομείς πέρα από το gaming.



Με τo V Motion Project -ένα νέο Kinect hack- το Kinect δουλεύει με ένα συνθεσάιζερ, επιτρέποντάς σου να δημιουργείς διαδραστική μουσική συνοδευόμενη από εντυπωσιακά οπτικά εφέ και αλλαγές σε πραγματικό χρόνο αποκλειστικά και μόνο με τις κινήσεις του σώματός σου.

Δείτε το εκπληκτικό αποτέλεσμα στο video που ακολουθεί:





Πηγή: techgear.gr

Αποκλειστικά για Gamers

Metro: Last Night


Metro Last Light - E3 2012 Gameplay Demo -... από TechGear

Είδος: horror FPS
Κατασκευαστής: 4A Games
Σενάριο: Το παιχνίδι εκτυλίσσεται στη Μόσχα, κλασικά μετά από κάποια μελλοντική καταστροφή (όπως το Crysis 3 στην αντίστοιχη Νέα Υόρκη) όπου ο ήρωας Artyom αναγκάζεται να συνεργαστεί με έναν νεαρό αστυνομικό για να επιβιώσει στο εχθρικό περιβάλλον της πόλης, μέχρι να φτάσει στο σχετικά ασφαλέστερο μέρος, το θέατρο.
Κυκλοφορία: Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013

The Last of Us


The Last of Us - Bill s Safe House Cinematic από TechGear

Είδος: action-adventure
Κατασκευαστής: Naughty Dog
Κονσόλα: αποκλειστικά για PS3
Κυκλοφορία: 2013

Spartacus: Legends


Spartacus Legends Announcement Trailer από TechGear

Είδος: adventure
Κατασκευαστής: Ubisoft
Σενάριο: Στο παιχνίδι, ο παίκτης ξεκινά την “καριέρα” του ως νεοσύλλεκτος και πρέπει να προπονηθεί σκληρά για να ανέβει στην “κλίμακα” των μονομάχων, ώστε να πάρει τις ευκαιρίες του για τη δόξα στην αρένα. Βασισμένο στην τηλεοπτική σειρά Spartacus του Starz TV
Κονσόλα: PSN, XBLA 
Κυκλοφορία: 2013


Πως ο Steve Wozniak έγινε η ιδιοφυία που δημιούργησε το PC



Όλοι ξέρετε τον Steve Wozniak. Αν χρησιμοποιείτε υπολογιστή σήμερα, οφείλεται εν μέρει στο ότι αυτός ο άνθρωπος έκανε μερικά φανταστικά πράγματα. Ο Steve είναι εδώ και απαντάει σχετικά με το γιατί ακολούθησε αυτόν τον δρόμο:

    "Μου άρεσαν από νωρίς τα ηλεκτρονικά κιτ με κουμπάκια και βομβητές, αλλά αυτό ήταν ένα ήπιο ξεκίνημα που θα μπορούσε να με οδηγήσει σε άλλες κατευθύνσεις. Η κατεύθυνσή μου σταθεροποιήθηκε στο δημοτικό σχολείο. Δυο απλά έργα, το ένα μια συσκευή ενός φακού, το άλλο μια ηλεκτρόλυση, δεν μου έδειξαν ακόμα ποιο ήταν το πραγματικό μου ενδιαφέρον. Όμως, τότε βρήκα ένα περιοδικό σε ένα ντουλάπι μιας αίθουσας, το οποίο περιέγραφε την δυαδική αρίθμηση, τις λογικές πύλες και τις συσκευές αποθήκευσης.
    Όταν ανακάλυψα ότι ένα 9χρονο παιδί μπορούσε να καταλάβει αυτά τα πράγματα, ήξερα ότι αυτό θα ήταν το πάθος μου για πάντα. Δεν πίστευα ότι υπήρχαν θέσεις εργασίας σε υπολογιστές, αλλά αποφάσισα πως εγώ θα τους αγαπώ σαν χόμπι. Το ενδιαφέρον μου έγινε μεγαλύτερο πολύ αργότερα, όταν ανέλαβα την κατασκευή ενός πομποδέκτη ραδιοκυμάτων (μετά τις σπουδές, για να πάρω την άδειά μου) ενός 10bit δυαδικού αθροιστή, μιας ηλεκτρονικής οθόνης (με 92 φώτα, 92 διακόπτες, τόνους ηλεκτρονόμων, κάποιες διόδους για την λογική), ενός υπολογιστή tic-tac-toe (με περίπου 100 κυκλώματα με τρανζίστορ) κ.ά. . Σε καμία περίπτωση δεν αντέγραψα παλιότερες λογικές η κυκλώματα, κι αυτό με βοήθησε να τα μάθω πολύ καλά.
    Στο γυμνάσιο, έπρεπε να προγραμματίσω έναν υπολογιστή και ανακάλυψα έναν οδηγό χρήσης ενός παλιότερου μικροϋπολογιστή. Χρησιμοποίησα στοιχειώδεις γνώσεις λογικής από το σχολείο και προσπάθησα να μάθω στον εαυτό μου πως σχεδιάζεται ένας υπολογιστής, αν σου έχει δωθεί η αρχιτεκτονική του. Δεν είχα κανένα βιβλίο, σχετικά με το πως γίνεται αυτό. Απλά έκλεισα την πόρτα μου και δούλευα μόνος. Μετά από κάποιες προσπάθειες που έκανα για μήνες, είχα φτιάξει ένα αρκετά καλό σχέδιο με τα τσιπάκια που υπήρχαν τότε.
    Μετά, ξεκίνησα να σχεδιάζω όποιον μικροϋπολογιστή υπήρχε. Θα τους σχεδίαζα ξανά και ξανά. Δεν είχα βιβλία, αλλά ανακάλυψα καλές τεχνικές, γιατί το προσπαθούσα μόνος μου. Τότε κυκλοφόρησε το Data General NOVA, αλλά είχε μια πολύ διαφορετική αρχιτεκτονική, που χρησιμοποιούσε τα μισά τσιπάκια, γιατί σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας όσα τσιπάκια κυκλοφορούσαν και με βάση μια πολύ δομημένη αρχιτεκτονική. Είπα στον πατέρα μου ότι μια μέρα θα ήθελα έναν 4Κ ΝΟVA ( ήταν αρκετός για μια προγραμματιστική γλώσσα), αλλά μου είπε ότι θα μας κόστιζε όσο η προκαταβολή ενός σπιτιού. Το σκέφτηκα καλά, κι έτσι προτίμησα να μετακομίσω σε ένα δικό μου διαμέρισμα.
    Την ημέρα που ανακάλυψα ότι οι μικροεπεξεργαστές έμοιαζαν πολύ με τους μικροϋπολογιστές που σχεδίαζα παλιότερα στο λύκειο, θυμήθηκα τον παλιό μου σκοπό, και ήρθε ξαφνικά στο μυαλό μου η φόρμουλα για έναν προσιτό 4ΚΒ υπολογιστή. Ευτυχώς πέρασα από πολλά στάδια μέχρι να φτάσω εδώ, φτιάχνοντας παιχνίδια γύρω από την τηλεόρασή μου (την μοναδική διαθέσιμη συσκευή εξόδου που είχα), και τερματικά για το Arpanet. Μπορείς να κάνεις πάρα πολλά πράγματα αν αγαπάς τα ηλεκτρονικά και έχεις πολύ μικρές πιθανότητες να αποκτήσεις ποτέ μια κοπέλα ή σύζυγο!"
   

Ο Steve Wozniak απαντάει σε διάφορες ερωτήσεις των αναγνωστών του Gizmodo, στην περιοχή των σχολίων. Πατήστε εδώ:  GIZMODO.COM

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Αποτελέσματα Χειμερινής Αξιολόγησης ΗΜ/ΜΥ



Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, για το χειμερινό εξάμηνο 2011-2012, μπορείτε να τα δείτε εδώ:

Apotel_Esoter-Axiol_EMMU_KheimExam2011-2012.pdf

Επειδή στο pdf που ανέβηκε στο ee.duth, γίνεται αναφορά στα μαθήματα μόνο με κωδικό και εξάμηνο, δημιούργησα μια λίστα που περιέχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως το όνομα του μαθήματος και του υπεύθυνου διδάσκοντα, έτσι ώστε να βγουν περισσότερα συμπεράσματα και στατιστικά δεδομένα από την αξιολόγηση.

Για να κατεβάσετε το αρχείο excel που περιέχει την λίστα πατήστε εδώ:

xeim_11-12.xlsx

Εργασιακές Επιλογές Ηλεκτρολόγου Μηχανικού


 
     Ποιος είναι, ακριβώς, ο τομέας εργασίας που αναλαμβάνει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός;

    Υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι τομείς για έναν ηλεκτρολόγο μηχανικό: Ενέργεια, ηλεκτρονικά, συστήματα ελέγχου, τηλεπικοινωνίες, επεξεργασία σημάτων, επιστήμη υπολογιστών κ.ά. Οι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί είναι υπεύθυνοι για ο,τιδήποτε, από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ηλεκτρολογικού εξοπλισμού μέχρι τον έλεγχο, την εξέλιξη και την επιτήρηση της διαδικασίας κατασκευής του. Η δουλειά του ΗΜ είναι η σύλληψη ιδεών και η πραγματοποίησή τους, συνδυάζοντας τηςν τεχνολογία με την δημιουργικότητα.
    Οι ΗΜ, ουσιαστικά, χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια και την τεχνολογία των υπολογιστών για να αλλάξουν και να βελτιώσουν την ζωή μας. Οποιαδήποτε ηλεκτρική και ηλεκτρονική συσκευή, από μια μικρή γεννήτρια μέχρι έναν δορυφόρο, έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί από τους ΗΜ. Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός θα σχεδιάσει τα στοιχεία ενός Η/Υ, θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα μιας εγκατάστασης φωτισμού, θα αναπτύξει προηγμένη ιατρική τεχνολογία, θα επικοινωνήσει με τα ζώα, με τρόπους που ανακάλυψε αυτός.

Που μπορεί ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός να βρει μια θέση εργασίας;

    Στην αγορά εργασίας, το εύρος των επιλογών αντικειμένου εργασίας είναι ευρύ και έχει μεγάλη ποικιλία.
    Ένα άτομο που ενδιαφέρεται για για μια θέση εργασίας, πάνω στο αντικείμενο του ηλεκτρολόγου μηχανικού μπορεί να ψάξει αγγελίες για σχεδιαστές, ερευνητές, σχεδιαστές λογισμικού, υπεύθυνους κάποιου project. Ο ΗΜ μπορεί να αναλάβει μια θέση στην ανάπτυξη ή τον έλεγχο, όπως επίσης και το πόστο ενός ειδικευμένου επικεφαλούς μηχανικού μιας ολόκληρης εταιρείας.
    Η τεράστια ανάπτυξη του ενεργειακού τομέα, έχει δημιουργήσει πολλές σχετικές βιομηχανίες, κι επομένως, μεγάλη ζήτηση για ΗΜ. Από την κατασκευή μετρό και την ηλεκτροκίνηση μέχρι την παραγωγή ηλεκτρική ενέργεια χρειάζεται ένας ΗΜ. Ο τομέας της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (ήλιος, αέρας, νερό, βιομάζα) έχει σημειώσει τρομερή άνθηση τα τελευταία χρόνια, και παρουσιάζει πολλές μελλοντικές προοπτικές. Για παράδειγμα, όταν μια εταιρεία κατασκευάζει έναν σταθμό που παράγει 40ΜW, χρειάζεται περίπου 4000 μηχανικούς και επιστήμονες. Επίσης, η παραγωγή και χρήση πυρηνικής ενέργειας είναι ένας τομέας που θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια.
    Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί ασχολούνται, επίσης, με προβλήματα που συνδέονται με ηλεκτρικά συστήματα μεγάλης κλίμακας, όπως η μετάδοση ισχύος και ο έλεγχος κίνησης, παραγωγής, διανομής, και τις απαιτήσεις τους. Με την έλευση των ηλεκτρονικών ισχύος, ήρθε και η ανάπτυξη των σχετικών βιομηχανιών. Τα περισσότερα σημερινά gadgets και ο βιομηχανικός εξοπλισμός βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε ηλεκτρονικά στοιχεία και συστήματα λειτουργικού ελέγχου.

    Ποιος μπορεί να είναι ο μελλοντικός εργοδότης;


    Πολλοί και διαφορετικοί εργοδότες προσφέρουν δουλειά σε έναν ΗΜ. Εργοδότης μπορεί να είναι μια εταιρεία τεχνολογίας υπολογιστών, μια εταιρεία χημικών, μια εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας, ή μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών. Τόσο μικρές όσο και μεγάλες εταιρείες προσφέρουν δουλειά σε ΗΜ. Θέσεις εργασίας προσφέρει ακόμα και η κυβέρνηση.
    Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι η δουλειά του ηλεκτρολόγου μηχανικού δεν περιορίζεται σε μια τυπική κατηγορία. 'Ενας ΗΜ μπορεί να βρει πολύ καλές ευκαιρίες ακόμα και στην διδασκαλία ή την έρευνα. Μπορεί να επιλέξει να γίνει επιχειρηματίας, αλλά ακόμα και να δημιουργήσει μια στρατιωτική καριέρα. Μερικοί ΗΜ, επίσης, επιλέγους να εργαστούν ως σύμβουλοι σε εταιρείες.

Ποιες είναι οι απαιτήσεις για μια καλή θέση εργασίας;

   Οι απαιτήσεις είναι ξεχωριστές για κάθε διαφορετική δουλειά. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες βασικές απαιτήσεις, κοινές στις περισσότερες δουλειές του τομέα. Για παράδειγμα, οι περισσότερες θέσεις ηλεκτρολόγου μηχανικού απαιτούν τουλάχιστον πτυχίο bachelor. Επιθυμητά χαρακτηριστικά είναι η τόσο η εμπειρία, όσο και η φαντασία.


Που μπορεί να ψάξει και να ενημερωθεί για διαθέσιμες θέσεις εργασίας;
   
    Αν και υπάρχουν αγγελίες στην εφημερίδα, είναι πιο εύκολο για έναν ΗΜ να βρει μια δουλειά με την βοήθεια του Internet. Υπάρχουν ολόκληρα site αφιερωμένα στην εργασία μηχανικών, και περιλαμβάνουν περιγραφή της δουλειάς, μισθό, στοιχεία επικοινωνίας με τον εργοδότη. Αυτά τα site είναι χρήσιμα, όχι μόνο για αυτούς που θέλουν άμεση πρόσληψη, αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Φοιτητές ΗΜ μπορούν ενημερωθούν σχετικα με τις απαιτήσεις στην αγορά εργασίας και τις διαθέσιμες μελλοντικές επιλογές τους , έτσι ώστε να βρουν αυτό που τους ταιριάζει στην καριέρα ενός ηλεκτρολόγου μηχανικού.

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Κορυφαίες οι γνώσεις προγραμματισμού βάσεων δεδομένων, σχεδίασης λογισμικού και αντιμετώπισης προβλημάτων ασφαλείας



    Όλοι ασχολούμαστε (είτε αναγκαστικά είτε για χόμπι) λίγο πολύ με τον προγραμματισμό και εφαρμογές που απαιτούν κάποιο λογισμικό. Πόσοι, όμως, σκοπεύουν να ασχοληθούν με αυτό επαγγελματικά;
    Το επάγγελμα του Μηχανικού Λογισμικού ανακηρύχθηκε το καλύτερο ( σε πληρωμή, προοπτικές, συνθήκες και διαθέσιμες θέσεις εργασίας) επάγγελμα του 2012. Αλλά για να γίνουν τα πράγματα λίγο πιο συγκεκριμένα,  σύμφωνα με μελέτη του [Workspan], παρουσιάζονται παρακάτω οι πιο καλοπληρωμένες, πιστοποιημένες και μη, δεξιότητες στους Η/Υ.

   Η λίστα με τις 7 κορυφαίες  μη πιστοποιημένες δεξιότητες, οι περισσότερες από τις οποίες σχετίζονται με τον προγραμματισμό βάσεων δεδομένων, είναι:

  • Ασφάλεια πληροφοριών (Information security skills)
  • SAP Hana
  • Εικονικοποίηση (virtualization)
  • Προγνωστική ανάλυση και μοντελοποίηση (Predictive analytics and modeling)
  • Σύνθετη επεξεργασία (Complex-event processing)
  • Αρχιτεκτονική υποδομών (Infrastructure architecture)
  • Oracle e-business suite/fusion


    Οι 7 κορυφαίες πιστοποιημένες δεξιότητες, που σχετίζονται κυρίως με την σχεδίαση λογισμικού και την αντιμετώπιση προβλημάτων ασφαλείας, είναι η εξής:

  • Πιστοποίηση Εμπειρογνώμονα Σχεδιασμού Cisco (Cisco certified design expert)
  • Επαγγελματίας Διαχειριστής Προγραμμάτων PMI (PMI program management professional)
  • Αρχιτεκτονική Ανοιχτής Ομάδας (Open group master architect)
  • Πιστοποίηση Αρχιτεκτονικής Microsoft ( Microsoft certified architect)
  • Ηγεσία ασφάλειας GIAC (GIAC security leadership)
  • Πιστοιποίηση στον έλεγχο συστημάτων πληροφοριών και ρίσκου (Certified in risk and information systems control)
  • Επαγγελματίας διαχειριστής πρότζεκτ (Project management professional)
  • Πιστοποίηση διαχειριστή Οracle DBA (Oracle DBA administrator certified)


    H έρευνα, τέλος, κατέληξε στο συμπέρασμα, πως οι μη πιστοποιημένες δεξιότητες είναι πιο αξιοποιήσιμες στην αγορά εργασίας σε σχέση με τις πιστοποιημένες. 'Ετσι, λοιπόν, δεν είναι απαραίτητο να ξοδέψεις ένα σωρό λεφτά για σπουδές στον τομέα του λογισμικού. Αρκεί να ασχοληθείς* από μόνος σου μέχρι να φτάσεις σε ένα επίπεδο εμπειρίας, που θα σου δίνει την αυτοπεποίθηση και την δυνατότητα, να αναλάβεις υψηλόβαθμες θέσεις στις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου. Δεν ακούγεται και πολύ εύκολο, αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι, και αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή που είναι πάντα διαθέσιμη, δεν έχει χρηματικό κόστος και μπορεί να σου αποφέρει πολλά χρήματα στο μέλλον.  
 
* Δεν αρκεί να ασχοληθείς, πρέπει να καείς!
 

Πόσοι τόνοι χρυσού χρησιμοποιούνται για τα smartphones;



Τελικά ο κόσμος των smartphones είναι χρυσωρυχείο. Και αν νομίζετε ότι αναφερόμαστε στην κερδοφορία των σχετικών εταιρειών του κλάδου, κάνετε λάθος. Ο λόγος γίνεται για τις ίδιες τις συσκευές αφού για την κατασκευή τους χρησιμοποιούνται αμέτρητες ποσότητες πολύτιμων μετάλλων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματα της GeSI (Παγκόσμια Πρωτοβουλία e-Βιωσιμότητας), κάθε χρόνο χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρονικών συσκευών:
1) 320 τόνοι χρυσού, αξίας 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων
2) 7.500 τόνοι αργύρου, αξίας 5 δισεκατομμυρίων

Μάλιστα κατά τους ερευνητές, οι συσκευές που καταλήγουν στα σκουπίδια, συγκρινόμενες με μία αντίστοιχη μάζα μεταλλεύματος από τα ορυχεία, περιέχουν περίπου 40 με 50 φορές μεγαλύτερη ποσότητα πολύτιμων μετάλλων!

Το πιο συναισθηματικό Ρομπότ


Το ρομπότ της φωτογραφίας ονομάζεται FACE και κατασκευάστηκε από επιστήμονες ρομποτικής στο Πανεπιστήμιο της Πίζας.


Το FACE περιέχει 32 κινητήρες στο πρόσωπό του, έτσι ώστε να προσωμοιώνει διάφορα ανθρώπινα συναισθήματα, όπως χαρά, λύπη, φόβο, μέσω μορφασμών.


Σχεδιάστηκε βάση των χαρακτηριστικών της συζύγου ενός επιστήμονα και σύμφωνα με την ομάδα του "το αποτέλεσμα είναι αρκετά ρεαλιστικό"!


Προγραμματίστηκε από τους ερευνητές μέσω του λογισμικού HEFES ( Hybrid Engine For Expressions Synthesis), που δημιουργήθηκε τα τελευταία 30 χρόνια για να μιμείται τις συναισθηματικές αντιδράσεις του ανθρώπου.

Γάντια που μετατρέπουν την νοηματική σε ομιλία!

    Αν και η νοηματική γλώσσα είναι πολύ χρήσιμη για την επικοινωνία ανθρώπων που αδυνατούν να μιλήσουν, δεδομένου ότι ο περισσότερος κόσμος δεν τη γνωρίζει είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν κωφάλαλο να εξηγήσει στο μέσο άνθρωπο αυτά που θέλει να πει.
    Προκειμένου να λύσουν λοιπόν αυτό το πολύ σημαντικό πρόβλημα, τρεις μαθητές από την Ουκρανία (Anton Stepanov, Anton Posternikov και Maxim Osika) δημιούργησαν το EnableTalk.    Τι είναι όμως το EnableTalk; Πρόκειται για ένα ζευγάρι γάντια με αισθητήρες, τα οποία μέσω μιας ειδικής εφαρμογής μετατρέπουν τη νοηματικής γλώσσας σε αυτοματοποιημένη ομιλία.
    Η ιδέα των τριών μαθητών μάλιστα κέρδισε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Imagine Cup 2012, που διοργάνωσε η Microsoft στην Αυστραλία και το ευχάριστο είναι ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα θεωρητικό project.
    Το κόστος κατασκευής των γαντιών αυτών ήταν μόνο 50 δολάρια ενώ αναμένεται ότι όταν θα αρχίσουν να παράγονται μαζικά η τιμή τους δεν θα ξεπερνά τα 20 δολάρια.




Πηγή: techit.gr

Halo 4 / Game of Thrones MMO

Halo 4: Forward Unto Dawn




Είδος: fps
Κατασκευαστής: 343 Industries
Σενάριο: Στην ιστοσελίδα της Machinima θα προβάλλεται από τις 5 Οκτωβρίου και για 5 επεισόδια, μίνι web σειρά, που θα δίνει αρκετές πληροφορίες για την πλοκή και την μορφή του multiplayer του Halo 4.
Κυκλοφορία: 6 Νοεμβρίου 2012


Game of Thrones: Seven Kingdoms




Είδος: browser MMORPG
Κατασκευαστής: Bigpoint
Σενάριο: Το παιχνίδι βασίζεται στην τηλεοπτική μεταφορά των βιβλίων του R.R Martin.
Κυκλοφορία: Απρίλιος(πιθανώς) 2013
Κόστος: free-to-play


Παίξε Pong μόνο με τα μάτια σου!


    Πρόσφατα είδαμε την τεχνολογία που έδωσε την ευκαιρία σε έναν παραπληγικό να γράψει μήνυμα στο Twitter με τα μάτια του, αλλά τώρα θα μπορεί να παίζει και παιχνίδια, χάριν στο σύστημα του Dr. Aldo Faisal από το Department of Computing Imperial College που δημοσιεύτηκε στο Journal of Neural Engineering.
    Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ζευγάρι γυαλιών που ανιχνεύει τις κινήσεις των ματιών σε τρεις διαστάσεις και τις μετατρέπει σε εντολές με κατάλληλο λογισμικό. Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε στο παρακάτω video, με παράδειγμα ένα παιχνίδι τύπου Arkanoid.
    Να σημειωθεί ότι το σύστημα είναι πολύ εύκολο στην εκμάθηση (μόλις 10 λεπτά εξάσκησης), ενώ είναι 800 φορές φθηνότερο από παρόμοια συστήματα. Σύμφωνα με τον Faisal, το σύστημα θα μπορούσε να βοηθήσει σημαντικά άτομα με κινητικά προβλήματα, με Νόσο Πάρκινσον ή Σκλήρυνση κατά πλάκας.





Πηγή: techgear.gr

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Πεκίνο 2008 VS Λονδίνο 2012

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Λονδίνου αρχίζουν σε δυο βδομάδες και για πρώτη φορά κάθε άθλημα θα προβάλλεται στο Ιντερνετ, μέσω live streaming. Το παρακάτω Infographic παρουσιάζει το τεράστιο άλμα στην χρήση των smartphones και tablets, αλλά και στους λογαριασμούς facebook και tweeter.